Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Mdesign

Łódź

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Pięć kroków do prawidłowo zrealizowanej reklamy firmy.

Autor: Mdesign, publikacja: 2014-03-10

Każdy przedsiębiorca chce zdobyć nowych klientów i zwiększyć obroty. Każda nowo powstała firma musi zaistnieć na rynku. Stosunkowo mało jest branż, które nie potrzebują jakieś formy reklamy. Nawet osiedlowy sklepik z warzywami potrzebuje atrakcyjnej reklamy zewnętrznej.

Zanim jednak dokonasz wyboru, musisz rozważyć kto jest twoim potencjalnym klientem, jakie ma oczekiwania i jak go zachęcić do zakupu produktów lub usług oferowanych przez twoją firmę.

Zdjęcie nr 1

Logotyp

Jest to w zasadzie pierwszy krok, na który zdecydować powinna się prawie każda firma, jeśli chce posiadać profesjonalny wizerunek. To właśnie dobrze zaprojektowany logotyp jest najbardziej zapamiętywalnym elementem. Umieszczony na szyldzie, wizytówce, reklamie na samochodzie lub stronie www jest rozpoznawany najszybciej. Dlatego też powinien być zaprojektowany w czytelnej, dopasowanej do danej branży formie. Najistotniejsze jest to, by potencjalny klient mógł je łatwo zapamiętać i rozpoznać. Wystarczy się przyjrzeć najbardziej znanym logotypom na świecie, jak np. Volkswagen, Coca Cola czy Dell. Są niepowtarzalne, ale jednocześnie proste i łatwo zapadające w pamięć. Dobór kolorów musi być dobrany do branży, ale powinien też odpowiadać tzw. psychologii koloru (każda barwa ma swoje znaczenie i działa inaczej na odbiorcę).

Pamiętaj, że dobrze zaprojektowane logo może stać się podstawą profesjonalnego wizerunku, ale źle zaprojektowany logotyp może przynieść duże straty.

Reklama zewnętrzna

Jeśli twoja firma jest lokalnym sklepem stacjonarnym, to najprawdopodobniej drugim krokiem będzie reklama zewnętrzna. Dobrze zaprojektowany szyld, ciekawie oklejona witryna czy wreszcie podświetlana reklama zewnętrzna mogą być kluczem do sukcesu. Dobrze zaprojektowana identyfikacja zewnętrzna siedziby sprawi, że twoja firma będzie postrzegana jako rzetelna i godna zaufania. Pamiętaj, dobrze zaprojektowana identyfikacja nie polega zastosowaniu miliona krzykliwych kolorów, błyskających ledów czy setce byle jak naklejonych napisów. Profesjonalna identyfikacja polega na odpowiednim dobraniu kolorów, charakteru reklamy zewnętrznej nie tylko do branży i profilu działalności, ale też do budynku i wnętrza firmy. Wykonana prawidłowo, z dobrej jakości materiałów i dobrze zamontowana, zachęci także tych zamożniejszych klientów do odwiedzenia twojej firmy.

Reklama na samochodzie

Posiadasz samochód? Jeździsz nim codziennie po swojej okolicy? Parkujesz w widocznych miejscach? To świetna okazja, by wykorzystać przestrzeń na samochodzie jako darmowy nośnik reklamy! Profesjonalne oklejenie samochodu to naprawdę świetny pomysł na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Reklamy takie wykonuje się na specjalistycznych foliach, dodatkowo zabezpieczając wydruki laminatami. Tylko profesjonalnie przygotowana i naklejona reklama pozwoli na nieuszkodzenie lakieru na samochodzie, ale też sprawi, że nie odpadnie po pierwszej dłuższej jeździe. Szczególnie istotny jest też wygląd takiej reklamy. Naklejenie na tylnej szybie samochodu napisu „Sprzątanie tel.123 456 789” z gotowych literek nie jest dobrym pomysłem. Taka antyreklama źle świadczy o twojej firmie i na pewno nie poprawi twojego wizerunku.

Strona www

„Jeśli czegoś nie ma w Internecie, to prawdopodobnie nie istnieje.” To fakt, który w Polsce jest wciąż nie doceniany. A przecież praktycznie każdy szukając usługi czy produktu sprawdza w Internecie gdzie znajdzie producenta lub wykonawcę. Według badań reklama w Internecie konsekwentnie odbiera palmę pierwszeństwa reklamie prasowej czy telewizyjnej. Skuteczna strona to przede wszystkim wizytówka twojej firmy. Ma zaprezentować twoją ofertę i zachęcić klienta do dalszego kontaktu z tobą.

Wiele osób powie ci: „Jaki to problem zrobić samemu stronę www?” Ściągniesz sobie gotowca, napiszesz dwa, trzy zdania i gdzieś tam zamieścisz. Jednak nie jest to takie proste. Dobrze zaprojektowana i zbudowana strona musi być odpowiednio przygotowana, zarówno pod względem atrakcyjnej szaty graficznej, ale też poprawnego zaprogramowania czy wreszcie odpowiedniego przygotowania tekstów. Dobra strona www musi być łatwa i intuicyjna w obsłudze dla twoich potencjalnych klientów, ale też tak wykonana, by roboty wyszukiwarek mogły ją znaleźć. Dlatego też teksty muszą być odpowiednio przygotowane pod kątem stylistycznym i edytorskim przez copywriterów.

Zdjęcie nr 2

Materiały akcydensowe

Ostatnim elementem skutecznej reklamy i świetnym uzupełnieniem innych form reklamy są materiały drukowane, tzw. akcydensy. Są to wizytówki, ulotki, foldery czy papier firmowy. Te drobne elementy są równie ważne jak logotyp czy strona internetowa. Dzięki ulotkom dotrzesz dokładnie w te rejony, które są twoim potencjalnym terenem działania. Natomiast ładnie zaprojektowane i wykonane wizytówka, papier firmowy czy folder sprawią, że twoja firma będzie postrzegana jako poważny partner w biznesie.

Zdjęcie nr 3

Jak widzisz, możliwości zareklamowania firmy są szerokie. Ważne, byś odpowiedzialnie wybierał wykonawcę, gdyż nieodpowiednio zaprojektowana reklama może popsuć ci wizerunek i sprawić, że zaczną spadać przychody. Pamiętaj, że klient musi nabrać do ciebie zaufania. Profesjonalna agencja reklamowa z pewnością ci w tym pomoże.



Opracowanie:
Mateusz Grzędowski
Mdesign

Agencja marketingowa - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 37 998 Agencji Marketingowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: